Ziņas

October 31, 2023

Maratona veiktspējas optimizēšana, izmantojot degvielas uzpildes stratēģijas

Aija Zariņa
WriterAija ZariņaWriter
ResearcherMatteo BianchiResearcher

Degvielas uzpildes stratēģijas panākumiem maratonā

Kad paralimpiete Susanna Scaroni devās uz pamatskolu, lai kļūtu par reģistrētu dietologu, viņas ikdienas ēdienreizes sāka mainīties. Izlasot vairāk par pētījumiem, kas saistīti ar uzturu izturības sporta veidos, viņa sāka ēst daudz vairāk ogļhidrātu. Un viņa ātri pamanīja atšķirību savā sniegumā.

Maratona veiktspējas optimizēšana, izmantojot degvielas uzpildes stratēģijas

Uzturs pirms sacensībām

Scaroni ievēro diētu ar augstu ogļhidrātu saturu, pateicoties augstajai ratiņkrēslu sacīkšu treniņu intensitātei un apjomam. Dienu pirms sacensībām viņa koncentrējas uz sacensībām raksturīgu uzturu. Viņa dzer ogļhidrātiem bagātus šķidrumus, kuru mērķis ir 80 unces, tostarp sporta dzērienu, piemēram, Gatorade. Vakariņās viņai ir ogļhidrāti, piemēram, rīsi, kartupeļi vai makaroni, kā arī liesa olbaltumviela un vārīti dārzeņi. Lai izvairītos no biežiem tualetes apmeklējumiem, viņa vakariņās izdzer lielāko daļu šķidruma un pirms gulētiešanas izdzer nelielu glāzi ūdens.

Sacensību dienas rīts

Sacensību dienā Scaroni sāk ar glāzi ūdens, lai rehidratētu. Tā kā starp brokastīm un sacensību sākumu var būt dažas stundas, viņai ir lielāka maltīte, kas ietver sarežģītus ogļhidrātus un olbaltumvielas, piemēram, auzu pārslas un jogurtu vai zemesriekstu sviestu. Viņa arī pirms starta autobusā un teltī paņem līdzi ogļhidrātu hidratācijas maisījumu. Kafija viņai ir obligāta, vai nu izmantojot savu AeroPress, vai iegūstot sarkanas acis no kafejnīcas.

Degvielas uzpilde sacensību laikā

Scaroni piepilda CamelBak ar 60 gramiem ogļhidrātu no sava hidratācijas maisījuma un dzer to caur salmiņu, īpaši nobraucienos, kad viņai nav jāizmanto rokas, lai stumtu. Šī stratēģija ir īpaši svarīga para sportistiem, kuriem muguras smadzeņu traumas dēļ var būt traucēta GI darbība.

Padomi maratonistiem

Scaroni iesaka maratonistiem pieturēties pie sava treniņu degvielas plāna sacensību dienā un nemēģināt neko jaunu. Lai izvairītos no kuņģa-zarnu trakta problēmām, ir svarīgi praktizēt ar tiešiem pārtikas produktiem un zīmoliem, kas tiks patērēti sacensību laikā. Viņa arī iesaka praktizēt agrās brokastis vai vairākas nelielas maltītes, kas tiks patērētas sacensību dienā. Visbeidzot, viņa iesaka izvairīties no jauniem ēdieniem vai dzērieniem, piemēram, bezmaksas kafijas, ja tie iepriekš nav lietoti treniņa laikā.

About the author
Aija Zariņa
Aija Zariņa
About

Aija Zariņa, lepna latviete ar izpratni par tehnoloģijām un spēlēm, ir kļuvusi par neaizstājamu eksperti tiešsaistes kazino lokalizācijas jomā. Apvienojot mīlestību pret savu dzimteni ar dinamisko digitālo spēļu pasauli, viņa ir tilts starp tradicionālo Latviju un mūsdienīgu tiešsaistes kazino pasauli.

Background (in Latvian): Dzimusi gleznainajā Cēsu pilsētā, Aija izaugusi Latvijas bagātīgās vēsturē un tradīcijās. Viņas sajūsma par tehnoloģiju un kultūru krustpunktu noveda pie Digitālā medija studijām Rīgā. Iepazīstoties ar plašo tiešsaistes spēļu pasauli, viņa saskatīja nišu kaz

Send email
More posts by Aija Zariņa
undefined is not available in your country. Please try:

Jaunākās ziņas

Ienirstiet aizraujošajā: Kīnlendas gaidāmās Doubledogdare Stakes izvēles
2024-04-18

Ienirstiet aizraujošajā: Kīnlendas gaidāmās Doubledogdare Stakes izvēles

Ziņas